G. Sergo & Ko

G. Sergo & Ko, Eesti laevaühing, mille osanikud olid Gustav Sergo ning tema lähemad sugulased ja kaastöölised, kokku 9 inimest; tegeles peamiselt reisilaevandusega. 1929 ostis G. Sergo esimese auriku, mis peatselt hukkus. 1930 osteti Taanist 2 väiksemat jääklassiga aurikut, mis said nimeks Gustav ja Rudolf ning spetsialiseerud Väinamerel reisilaevandusele. 1935. aastal osteti Saksamaalt 60 meetri pikkune Seeadler, mis Aegna nime all hakkas sõitma Tallinna–Helsingi liinil, mida seni olid valitsenud soomlased. 1936. aastaks oli ühingul juba 5 liini- ja 2 tramplaeva, 1937 avati liin Stockholmi ja seejärel Kopenhaagenisse. 1938 võeti Balti Päästeseltsilt üle reisi- ja kaubalaevad Eestimaa (uus nimi Abruka), Grenen (Sõmeri), Dagmar (Vilsandi) ja Endla (Kassari). Nende laevade töölerakendamisega läksid kõik Eesti reisijateveo-, rannasõidu- ja osa välisliine ühingu valdusesse. 1940 ühing natsionaliseeriti, siis oli ühingu valduses 17 laeva. Pärast Teist maailmasõda tegutses G. Sergo & Ko lühemat aega Rootsis kaubaveo alal.

G. Sergo & Ko laev

G. Sergo & Ko laev Aegna (1937)

Vaata ka seotud artiklit

Kirjandus

MerLe, 1996; muudetud 2012